Selasa, 28 Januari 2014

Minyak Aura Kanda Dinda

Minyak Aura Kanda Dinda





Istilah aromaterapi sebenarnya terdiri daripada dua perkataan yang membawa maksud yang amat besar. Perkataan Aroma adalah membawa maksud Bauan atau haruman, manakala Terapi adalah membawa maksud rawatan. Aromaterapi merupakan perawatan menggunakan bauan atau haruman semulajadi. Aromaterapi itu sendiri adalah terapi yang menggunakan pati mianyak bunga-bungaan dan tumbuhan untun membantu memperbaiki kesihatan, membangkitkan semangat, membangkitkan keghairahan, menenangkan jiwa dan merangsang proses penyembuhan

Bagaimanakah Aromaterapi Berfungsi?

Menurut Dr. Alan Huck (Pakar Neurology Psikiatri dari pusat penelitian deria dan rasa di Chicago), bau mempunyai pengaruh secara langsung terhadap otak manusi. Di dapati bahawa hidung kita berkemampuan untuk menagkap lebih daripada 100000 bau yang terdapat dipersekitaran kita. Ia berlaku tanpa kita sedari.

Bauan tersebut akan mempengaruhibahagian otak yang berkaitan dengan mood (suasana), emosi, ingatan dan pembelajara. Misalnya, dengan menghirup aroma Lavender, ia akan meningkatkan gelombang-gelombang alfa di dalam otak dan gelombang inilah yang akan membantu kita untuk berasa releks dan tenang.

Terdapat banyak teori yang menerangkan bagaimana aromaterapi boleh berfungsi.

Minyak diserap melalui kulit dan dialirkan melalui darah.Pengaliran darah ke seluruh tubuh akan memberi kesan kepada organ-organ tertentu ataupun fungsi badan. Pakar-pakar terapi menyatakan bahawa terdapat banyak minyak pati yang mempunyai satu kesan anti-radang, yang boleh membantu menyembuhkan penyakit artritis dan kesakitan otot. Minyak lain boleh membantu dengan masalah pernafasan atau menghalang atau menghalau jangkitan dengan membantu meningkatkan sistem imun anda.

Berkaitan dengan dengan deria bau anda. Apabila menghidu sesuatu bau,bau tersebut akan terus berhubung dengan otak. Makanan, bunga-bunga, wangian dan tananam membebaskan molekul-molekul kecil kepada udara dan merangsang sel-sel saraf bau anda (olfaktori). Sel-sel itu menghantar satu pesanan untuk otak anda untuk menafsirkan bau tersebut. Kemudian, bau tersebut akan bertindak balas di dalam badan secara fizikal dan emosi. Contohnya, bau boleh mengubah kadar penafasan dan membuat anda berasa tenang atau teruja. Oleh kerana minyak pati boleh merangsang deria hidu anda, jadi ini adalah salah satu proses yang penting dalam aromaterapi.

Harum Sedap Malam
-Mandian untuk menaikkan seri dan memikat
-Setiap malam bagai malam pertama (membangkitkan mood untuk hubungan intim)
-Menyegarkan tubuh yang letih & lesu
-Membersihkan & mewangikan tubuh
-Hanya 2-3 titisan sekali mandian setiap hari
-Boleh digunakan lelaki & wanita 



Minda manusia sangat peka terhadap bau-bauan. Bau-bauan yang dihidu mampu mencetuskan gelombang aura yang positif terhadap minda dan tindakan. Aroma 100% daripada sumber semulajadi mampu mengaktifkan minda. Aroma Harum Sundal Malam atau dikenali juga Harum Sedap Malam terkenal dengan fungsinya yang mampu melahirkan perasaan romantis setiap pasangan. Amalkan mandian setiap hari anda akan merasai perubahanya.

7 Aura Bunga
-Mandian untuk menaikkan seri dan memikat kerana khasiat bunga yang menyerap masuk ke dalam tubuh
-Gabungan 7 jenis bunga lavender, rose, zaffron, melur, orkid, ylang-ylang & daisy
-Umpana mandi bunga dengan 7 apisan warna
-Hanya 2-3 titisan sekali mandian setiap hari. Boleh dicampur dengan potongan limau untuk mandian naik seri
-Boleh digunakan lelaki & wanita



Titikkan 3-7 titis untuk alami mandian kerohanian yang menakjubkan adalah menyamai kekuatan mandi bunga yang mampu membersihkan aura anda yang kotor, busuk, bocor, panas, kusam serta tidak bermaya yang menyebabkan wajah anda suram, pucat, tiada seri, kurang keyakinan diri, malang asyik menimpa diri, murung, stress, serta kurang diminati.

1 titisan pun mampu mengharumkan satu rumah apabila anda mandi di dalam bilik air!

7 Aura Bunga ni sesuai diamalkan oleh
1. Peniaga/Usahawan
2. Pekerja
3. Bakal pengantin
4. Bakal bertunang
5. Wanita yang mementingkan kecantikan aura wajah

Lelaki & wanita boleh amalkan.


Daun Bidara
-Dibuat sebagai mandian bagi membantu menguatkan badan, urat saraf, sendi dan otot dan sebagainya
-Digunakan sebagai alternatif untuk membantu menghindari gangguan kerohanian
-Dibuat mandian setiap hari atau pada bila-bila masa
-Membersih & mewangikan tubuh
-Hanya 2-3 titisan sekali mandian setiap hari
-Boleh digunakan lelaki & wanita





BERMINAT? BOLEH KE FACEBOOK
( https://www.facebook.com/Ruzitajamaluddin76 )
atau hubungi 012 - 672 4798 ( ZIE )
UNTUK ORDER :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan